De laatste paar daagjes voor vertrek - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Bente Niehuis - WaarBenJij.nu De laatste paar daagjes voor vertrek - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Bente Niehuis - WaarBenJij.nu

De laatste paar daagjes voor vertrek

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

06 Februari 2014 | Nederland, Oldenzaal

Hallo mensen,

De laatste dagen voor het grote avontuur zijn ingegaan. Na maar liefst een jaar aan voorbereidingen is het dan nu eindelijk zo ver. (als het goed is) hebben Marieke en ik nu eindelijk alles compleet en geregeld. Door ons 'lichtelijke' perfectionisme zijn we nog steeds bang dat we iets vergeten zijn, maar daar leren we maar mee leven, want daar worden we zelfstandig en volwassen van! Aldus onze ouders...
Na vele zenuwen, slappe lachen, tranen, frustraties, (onze laptop is daar een goed voorbeeld van) is het dan eindelijk tijd om het vliegtuig in te stappen.
Bij de foto's is een kleine impressie te zien van hoe onze voorbereidingen eruit zagen. Als bange kuikens bij de GDD voor vaccinaties tot boerinnen in de grote stad Amsterdam, wij hebben het allemaal meegemaakt.
Na het uitstelgedrag van minstens acht dagen wordt het nu tijd dat we onze koffers inpakken en vooruit kijken. De zonnebrand is ingepakt, (met de aftersun erbij) de zomerjurkjes ook, die we van onszelf pas aan mogen na een maand zonnen i.v.m. onze Nederlandse benen tussen alle mooie bruine Surinaamse benen en niet te vergeten ons overlevingspakket met haarolie, wattenschijfjes, haarmaskers etc. want we weten niet waar we terecht komen!
We hebben afgesproken dat we niet te veel mogen zeuren en treuren op Schiphol aankomende zaterdag. We geven onze trouwe supporters een dikke knuffel en kus en gaan met opgeheven kin de poortjes door! Tenminste dat is het plan. Ons kennende nemen we toch onze tissue dozen mee :) En na de poortjes... gaan we het avontuur tegemoet!

Het volgende verhaal zal geschreven worden in Suriname, spannend!
Tot snel!

Liefs Bente

• 06 Februari 2014 - 16:23

Maud:

Lieve Bente,

Geniet, geniet, geniet. Ik ga je volgen

Liefs

• 06 Februari 2014 - 16:55

Bente Niehuis:

Dank je wel Maud! Dat vind ik leuk!

Knuffel! xx

• 07 Februari 2014 - 08:25

Margret:

Lieverd geniet ervan lke dag, dikke knuf