On a mission - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bente Niehuis - WaarBenJij.nu On a mission - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bente Niehuis - WaarBenJij.nu

On a mission

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

11 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve lezer,

Nou, deze blonde, blanke meid is in Suriname. En dat is de bevolking hier niet ontgaan, maar dat zal ik straks uitleggen.
De vlucht was lang. Gelukkig kregen we genoeg te eten en kregen we het eerste contact met een echte Surinaamse Roti. Daarna konden we meteen drie flesjes water bestellen, zo scherp. Goede business bij de KLM.
Toen de landing werd ingezet hingen Marieke en ik over elkaar om maar zo veel mogelijk door het raampje te kunnen kijken. Waar kwamen we beland? Het was één grote broccoli wat we zagen. Alleen maar bos. Dat was zo indrukwekkend, maar meteen ook angstig, want waar zat die landingsbaan dan? De landingsbaan was dan ook het enigste wat er in de jungle was. De deuren gingen open en de warmte kwam als een grote wolk over ons heen. Heerlijk! De rit naar het huisje was al een groot avontuur. Het leven is hier op straat en niet binnen, zoals we gewend zijn. Van grote paleizen tot houten hutjes in wat struikjes, dat konden we met open mond aanschouwen tijdens de rit. Natuurlijk met reggae muziek aanwezig op de achtergrond. Aangekomen bij het huisje werden we vriendelijk opgewacht. Het huis was erg Surinaams en had alles wat je nodig had, maar dat was het dan ook. Dat was schokkend, maar wat zijn we ook verwend in Nederland.
Wat doen wij op onze eerste dag in Suriname? Een grote schoonmaak! Het huis van onder tot boven schoongemaakt. Dit zag er al een stuk beter uit en we wisten dat we het hier prima gaan volhouden. We worden al aardig creatief, omdat we alleen koud water hebben en weinig bestek en pannen (die je liever niet wilt gebruiken). 4,5 maand wassen met de hand zien we dan ook als een uitdaging!
Om even naar de supermarkt te gaan vergde al veel moed en doorzettingsvermogen. Als blank meisje wordt je niet over het hoofd gezien! De mooiste begroeting die we tot nu te gehoord hebben is: Hej witjes! We konden hem geen ongelijk geven. De busjes zijn blijven steken in de hippietijd, de natuur doet en groeit waar ze zelf zin in heeft, Suriname gaat mij een hele andere kant van de wereld laten zien.
Het is nu nog soms even moeilijk om mijn plekje te kunnen vinden, maar dat is ook niet zo gek. De cultuurshock is er gewoon en de jetlag ook. Elke ochtend word ik nog fijn wakker om 4 uur s' ochtends vanwege het tijdsverschil. Gelukkig steunen Marieke en ik elkaar en zingen we regelmatig door het huis: I'm a woman, on a mission, oh oh!! Dat geeft ons weer even moed.
Ik ben benieuwd wat me hier nog meer gaat overkomen. Hopelijk heb ik de volgende keer weer een verhaal met gebeurtenissen die ik graag met jullie wil delen!

Tot snel,

Liefs Bente

  • 11 Februari 2014 - 10:07

    Kelvin:

    Hey moppie,
    Leuk om te lezen dat het je goed gaat. Geniet er van en pas op je zelf. Wij passen wel op je mannetje.

    Xx

  • 11 Februari 2014 - 10:17

    Rowen:

    Hoi lieverd, fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Heel veel
    Succes en plezier geniet ervan met zijn tweeën. Liefs xx

  • 11 Februari 2014 - 10:21

    Marjan:

    Haaaaaa Bente wat schrijf je leuk! Veel plezier in Suriname en maak er een super tijd van!!

    Liefs Marjan

  • 11 Februari 2014 - 16:37

    Harold En May:

    Hee witje,
    Wat al een leuke eerste ervaringen,
    We kunnen nu al niet wachten op je volgende verhalen.
    gr Harold en May

  • 11 Februari 2014 - 22:38

    Bente:

    Hallo mede witjes,

    Wat een lieve reacties zeg! Dat doet me goed :)

  • 13 Februari 2014 - 10:11

    Sanne:

    Super leuk zusje om je verhalen te lezen! Blijf dit zeker doen!! Skypen was leuk afgelopen dinsdag!!
    Veel plezier nog sgatje en tot skype! Dikke kus Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Hallo bezoeker, Mijn naam is Bente en ik ben studente aan de opleiding Maatschappelijk Werk & Dienstverlening. Als kersje op de taart zal ik deze opleiding afronden met een onderzoek in Suriname. Omdat ik hele lieve familie, vrienden en kennissen heb, heb ik dit profiel aangemaakt. Zij kunnen mij zo volgen met de avonturen die ik ga beleven in het mooie en zonnige Suriname! Liefs Bente

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 9531

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 16 Juni 2014

Het Surinaamse dagboek van Bente

Landen bezocht: